آشامیدن آب یک ساعت پیش از ورزش و در هنگام ورزش تولید اسید لاکتیک را کاهش می‌دهد که این اسید علت اصلی خستگی ورزشکاران در زمان انجام ورزش است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا ، “مینا شریفی” کارشناس ارشد تربیت بدنی گفت : از آنجایی که هر میزان تولید اسیدلاکتیک در بدن بیشتر شود فرد بیشتر احساس خستگی می‌کند لازم است ورزشکاران در هنگام ورزش آب بنوشند.
وی افزود: همچنین مصرف کربوهیدرات‌ه ا که باعث افزایش ذخایر گلیکوژنی بدن و تولید انرژی بیشتر در بدن می‌شود به کاهش تولید اسیدلاکتیک کمک می‌کند.
این کارشناس خاطرنشان ساخت: کربوهیدارت‌ه ا در نان، بیسکویت، برنج، سیب زمینی و ماکارونی یافت می‌شود.
عضوتیم ملی بسکتبال و نایب رییس هیات تنیس خاکی استان قزوین گفت: تغذیه در ورزش حرفه‌ای ازاهمیت بسیار بالایی برخورداراست،0 ?رزشکاران‌بخ? ?وص نوجوانان باید از مواد پروتئینی به میزان کافی زیرنظر مربیان خود استفاده کنند.
شریفی بابیان اینکه پروتئین در موادغذایی نظیر گوشت، مرغ و لوبیا وجود دارد، گفت: کمبود پروتئین در ورزشکاران باعث آتروفی (عضله سوزی) و به لاغر شدن ورزشکار و توان جسمی کمتر در هنگام ورزش منجر می‌شود.
وی گفت: ورزشکاران بخصوص کسانی که بصورت حرفه‌ای به ورزش می‌پردازند باید مصرف چربی و پروتئین را در هنگام مسابقات کاهش دهند و بامشورت مربیان خود مواد کربوهیدراتی بیشتری استفاده کنند.